Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 – 4 LETNICH
Praca z dziećmi przebiega w zależności od warunków atmosferycznych w sali, bądź na świeżym powietrzu.
I. Od godz. 6.00 do godz. 8.30
1. Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze
2. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
3. Działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi
4. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
Śniadanie godz. 8.30- 9.00
II. Zajęcia programowe od godz. 9.00 do godz. 9.30
1. Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowane do jego możliwości realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego oraz język angielski, religia
– działania zespołowe
– z całą grupą
– praca indywidualna
2. Czynności samoobsługowe – drugie śniadanie godz. 10.00
III. Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu od godz. 10.15 – 11.30
– obserwacje przyrodnicze
– poznawanie najbliższego otoczenia
– wycieczki
Czynności samoobsługowe – Obiad godz. 11.30 – 12.30
IV. Poobiedni relaks – leżakowanie od godz. 12.30 do godz. 14.20
Zabiegi higieniczne
Podwieczorek godz. 14.15 – 14.30
V. Wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi od godz. 15.00 do godz. 16.30
1. Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu
2. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb
3. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 – 6 LETNICH
Praca z dziećmi przebiega w zależności od warunków atmosferycznych w sali bądź na świeżym powietrzu.
I. Od godz. 6.00 do godz. 8.30
1. Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze
2. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela ( zabawy w kącikach zainteresowań, czynności porządkowo gospodarcze, pomoc w przygotowaniu do zajęć, zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne)
3.Działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi
4. Zabiegi higieniczne 8.30 – 8.40
Śniadanie godz. 8.30- 9.00
II. Zajęcia programowe od godz. 9.00 do godz. 10.00
1.Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowane do jego możliwości realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego oraz religia,
język angielski)
– działania zespołowe
– z całą grupą
– praca indywidualna
2 . Czynności samoobsługowe 10.00-10.20
III. Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu od godz. 10.20-11.30
– obserwacje przyrodnicze
– poznawanie najbliższego otoczenia
– wycieczki
Czynności samoobsługowe
Obiad godz. 11.30 – 12.30
IV. Poobiedni relaks od godz. 12.30 do godz. 14.30
1. Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych ( kwadrans na bajkę, ćwiczenia utrwalające z zajęć edukacyjnych )
– praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
– realizacja pomysłów dzieci
– zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
– czynności organizacyjne
2. Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze
3. Zabiegi higieniczne
Podwieczorek godz. 14.15 – 14.30
V. Wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi od godz. 15.00 do godz. 16.30
1. Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu
2. Gry dydaktyczne, stolikowe, praca indywidualna z dzieckiem
3. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb
4. Rozchodzenie się dzieci