14 655-91-55 [email protected]

Aktualności

W tym tygodniu zapraszamy Sówki na platformę szaloneliczby.pl – zakładka przedszkole

oraz przypominamy o prawidłowym myciu rąk na podstawie inscenizacji pt. „Dwie rączki”

(Nauczyciel nakłada na jedną rękę rękawiczkę białą a na drugą czarną i ręce prowadzą dialog).

B: Witam koleżanko! Jadłaś już śniadanko?

Cz: Witam, witam … źle się czuję, co śniadanko? Och żartujesz!

B: No tak, jak tu chlebek wziąć do ręki, która przecież brudna cała pewnie w błotku się taplała, babki z piasku też stawiała, kotka, pieska dotykała!

Cz: Tak, tak i to nie jest wszystko jeszcze bo łapałam rączką wreszcie: kredki, buty, lalki, miśki, potem szafki, włosy Kryśki, tego Tadzia co tak biega, ale fajny jest kolega! A i zapomniałam sobie że drapałam się po głowie!

B: O to wiele już się działo, wybrudziłaś swoje ciało, twoja skóra brudna, czarna, marna twoja dola, marna! Jeśli teraz zjesz kromeczkę to obawiam się troszeczkę, że przeniesiesz wnet do brzuszka złe bakterie na okruszkach. Będzie boleć brzuszek dzieci kiedy brud do środka wleci! A słyszałaś taką rzecz: można z brudu grypę mieć!

Cz: Co mam robić? Poradź proszę tego brudu już nie zniosę!

B: Sprawa prosta, co tu kryć trzeba dobrze ręce myć!

Cz: Ale jak? Ale jak? Czy do góry? Czy na wspak? Z wodą ? Może bez? Czy na sucho można też?

B: Ja się tego nauczyłam kiedy w przedszkolu byłam. Dzieci pokaz mi zrobiły mycia rączek nauczyły!

Cz: Ja zostaję tu dziś z wami by nauczyć się prawidłowo rączki myć aby zdrowym być!

  1. Pogadanka:
  • Czym różniły się ręce?
  • Dlaczego myjemy ręce?
  • Kiedy myjemy ręce?
  • Co jest potrzebne do mycia rąk?
  • W jaki sposób myjemy ręce?
  1. Eksperyment – do obejrzenia lub wykonania samodzielnie w domu

https://www.youtube.com/watch?v=2_S8HdYS75Q

Skip to content